План роботи педагога-організатора на 2022-2023 н.р.
4.3. Виховний процес у закладі освіти
Аналіз виховної роботи Крилівської гімназії Червоненської ТГ Бердичівського району Житомирської області.
Виховна робота школи планується відповідно до нормативно – правових документів з питань виховної роботи, а саме Закону України «Про освіту”, «Про загальну середню освіту”, «Про охорону дитинства”, «Концепцію виховання дітей та молоді”, «Концепцію громадянського виховання”, «Національну доктрину розвитку освіти”, «Конвенцію про права дитини”, «Декларацію прав дитини”, програми для учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», та нормативно – правових актів, документів Міністерства освіти і науки України, обласного , районного управління освіти, органів місцевого самоврядування.
У минулому навчальному році виховна робота була спланована та спрямована на досягнення головної мети – формування та розвиток соціально-зрілої, творчої особистості – громадянина України.
Виконання завдань і реалізація основних принципів виховної роботи протягом навчального року здійснювались відповідно до програми « Основні орієнтири виховання», яка включає в себе слідуючі орієнтири :
* ціннісне ставлення особистості до себе
* ціннісне ставлення особистості до сім΄ї, родини, людей
* ціннісне ставлення особистості до природи
* ціннісне ставлення особистості до культури і мистецтва
*ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави
Та спрямована на вирішення таких завдань:
- створення умов для розумового, духовного, морального, фізичного розвитку учнів;
- турбота про здоров'я учнів, пропаганда здорового способу життя;
- естетичне, екологічне та трудове виховання як одна з складових підготовки учнів до дорослого життя;
-продовження сумісної роботи психолого-педагогічної служби з педагогами, учнями, батьками;
- виховання громадсько-патріотичних якостей завдяки продовженню краєзнавчої та воєнно-патріотичної роботи.
- формування та розвиток соціально-зрілої, творчої особистості – громадянина України.
В основу діяльності школи покладено принцип гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських та релігійних організацій, поєднання загальнолюдського і національного взаємозв’язку, розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, науковості, диференціації, індивідуалізації змісту і форм освіти, розвиваючого характеру навчання.
Класні керівники , педагоги школи активно використовують у своїй роботі різні форми і методи діяльності: шкільні та класні свята, зустрічі з учасниками АТО, випускниками, години спілкування, випуск тематичних стіннівок, виставки і т.д.
В школі проводилися заходи, спрямовані на виховання почуття гідності, любові до народу, поваги до народних традицій і звичаїв, рідної мови і культури, шанобливого ставлення до родини, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення здоров’я учнів: День фізкультури і спорту, заходи до Дня Партизанської Слави, День
козацтва та ін. Проводилися традиційні шкільні свята: Свято Першого дзвоника, День працівників освіти, Новорічні та Різдвяні свята, випускний вечір 9 класі.
Класні колективи активно приймали участь у проведенні місячників:
„Увага! Діти на дорозі!”;
„Охорони дитинства”;
Безпеки життя й здоров`я дітей;
Місячник правового виховання;
Місячник патріотичного виховання ,
Екологічного виховання та ін.
Тільки покоління, сформоване на духовних надбаннях предків, може утверджувати нову духовність, творити нові культурні цінності, гідні нашій сучасності, продовжувати розвивати культурно - історичні традиції, забезпечувати вічність, безсмерття народу. З даною метою проведено ряд загальношкільних виховних заходів на патріотичну тематику. Серед найкращих слід відмітити виховні години, конкурси, виставки дитячої творчості : « Роде наш красний», святкування дня працівника освіти « Зі святом вас вчителі», «Пам`яті героїв Крут», « Свято доброти»,» Славні часи козаччини « Зимова казка», «Чорнобиль – рана незагоєна»(онлайн), та ін.
У молодшому шкільному віці у дітей формується уявлення про національні символи України – Герб, Прапор, Гімн України, початкове знання про громадянство України, Конституцію України, про правила поведінки у школі та громадських місцях. Для цього проведено цикл виховних заходів: « Символи моєї держави», « Ми – українці – єдина сім`я», «Люби і знай свій рідний край», «Кожному мила своя сторона» , « Знай свої права , дитино», « Подорож в країну прав дитини», « Дерево міцне корінням , а людина родом», , « Свято Миколая»….
Стало доброю традицією щорічно проводити в школі Тижні Партизанської Слави, місячнники оборонно – масової роботи, декадники до Дня Захисника Вітчизни. Палко любити свою Батьківщиену , зростати сильними, мужніми - мета виховних заходів, зустрічей з ветеранами війни, уроків мужності: « Нумо, « Свято Покрови – день українського козацтва», « І живуть у пам`яті народу його вірні дочки і сини», « Герої поруч з нами», « Солдат війни не вибирає»
Першими вчителями дітей є їхні батьки . Народну педагогіку упродовж тисяч років творили люблячі матері, батьки , бабусі, дідусі, які заради щастя дітей самі проявляли взірці праці й культури, людяності й громадського сумління, совісті й честі , вміння матерів берегти і множити культурні традиції, родинний добробут , сім`ю , як основу держави, а батьків мужньо й жертовно захищати і рід, і Батьківщину.
Тому школа надає важливе значення співпраці з батьківською громадськістю. Першочергове завдання – зробити батьків активними учасниками педагогічного процесу. Розпочинається робота класних керівників з вивчення сімей учнів шляхом анкетування і тестування, відвідування сім`ї учня, формування банку даних про сім`ю та сімейно – родинне виховання. Педагогічна просвіта батьків планується відповідно до вікових особливостей дітей , цілей та завдань виховання конкретної особистості. Обов`язковими є питання психології, етики, фізіології, гігієни. Школа багата традиціями родинного виховання: родинні свята, світлиці народної педагогіки, дні відкритих дверей, дні довіри. Батьки активні учасники зібрань до Першого та Останнього Дзвоника, випускних вечорів, загальношкільних зборів « З родини йде життя людини», « З Україною в серці», виховних заходів ; « Для мами завжди ласкаві слова», «Берегиня нашого роду», « Запрошуємо на родинне свято».
Добре організоване в школі екологічне виховання. Класні керівники формуючи екологічну культуру особистості , залучають вихованців до активної екологічної діяльності, виховують в них непримиренне ставлення до тих , хто завдає шкоди природі.
Метою пропаганди здорового способу життя в школі є:
виховання культури здоров'я,
орієнтація на протистояння шкідливим звичкам,
згуртування коллективу.
Цьому сприяють дні здоров`я, спортивні змагання, виступи агітбригад, перегляд відеофільму, тренінги, анкетування, виховні години. Серед найкращих виховних заходів школи – виховна година « « Я обираю здоровий спосіб життя». Проводяться зустрічі з лікарями різних фахів.
Значна увага приділяється в школі превентивному вихованню з профілактики бездоглядності та попередженню правопорушень серед учнів : уроки права, години слілкування, робота відеолекторію, диспути, рольові ігри, тренінги, тощо. Робота ради профілактики дає змогу правильно реагувати та впливати на перебіг подій у классах, виховувати правову культуру, ставити конкретні завдання перед конкретними учнями , що порушили Статут школи, норми моралі.
А також діяли постійні виставки у шкільній бібліотеці художньої літератури :
- « Закон України - громадянину України»;
- « Землю рідну, де живем – Україною зовем»;
- « Вивчаємо свої права та обов’язки »;
- « Мало любити свій край , його треба знати»
Проводився підбір матеріалів до перших уроків « З Україною в серці», « Україна- єдина країна» . Оформлені виставки до Дня Партизагнської Слави, Дня української писемності та мови « Я знаю : мова мами - свята» , до Дня Памяті жерт Голодомору 1932-1933року, Дня Соборності України, Дня примирення.
Добре організована в школі робота з дітьми із малозабезпечених , неблагополучних, багатодітних сімей . Під постійним контролем знаходяться і діти – сироти та позбавленні батьківської опіки. Створений шкільний банк даних цих категорій дітей. Класні керівники відвідують учнів вказаних категорій , вивчають умови їх проживання, надають батькам та опікунам допомогу у вихованні дітей.
Постійна увага приділяється роботі органів учнівського самоврядування, як одній із важливих умов залучення учнів до громадянської активності: виховання ініціативності, активності, самостійності, самокритичності, відповідальності, організаторських здібностей.
Відповідно до змісту і цілей виховних програм класні керівники підготували і провели відкриті виховні години: « День працівників освіти» , « Козацькому роду – нема переводу», і т.д.
У зв’язку з епідемією КОВІД , а з лютого з введенням воєнного стану багато заходів було проведенно в режимі онлайн.
У Законі України «Про освіту» визначені завдання загальної середньої освіти, акцентується увага на вихованні громадянина – патріота Вітчизни, який здатен до подальшої освіти і трудової діяльності, із вільними політичними поглядами; на формування творчої особистості учня, свідомого ставлення до своїх обов’язків; виховання поваги до національних скарбів українського народу; вироблення навичок здорового способу життя.
Головним завданням гімназії є формування і розвиток високоінтелектуальної, свідомої особистості з громадянською позицією, готової до обрання свого місця в житті.
Протягом 2022-2023 навчального року необхідно підвищити рівень національного і патріотичного виховання та превентивної роботи.
В контексті нових викликів, що постали перед країною, педагогічним працівникам необхідно переглянути практику виховної роботи та захисту дітей в навчальному закладі.
Педагоги можуть зробити багато для того, щоб заспокоїти учнів і допомогти їм адекватно ставитися до подій. Постійний контакт із вчителями та друзями допоможе дітям відновити відчуття безпеки. У такі часи відданість, співчуття та навички вчителя стають особливо важливими та потрібними.
Зусилля педагогічного колективу в 2022-2023 навчальному році мають бути спрямовані на реалізацію проектів щодо виховання учнів у дусі патріотичного обов'язку, готовності до військової служби та захисту України, повазі до чинного законодавства та засад демократичної, правової держави.
Розділ 1
Організаційна робота
№ пп |
Зміст діяльності |
Термін виконання |
Відповідальні |
примітки |
1.
|
Провести свято Першого Дзвоника « Першовересень кличе у клас».
|
01.09.
|
Арцюх К.В., Савіцька О.В. |
|
2
3 |
Перший урок (1- 4 класи) « Ми українці: честь і слава незламним» Перший урок (1- 9 класи) «Україна – єдина країна».
|
01.09 |
Класні керівники 1 -9 класи |
|
4. |
Провести операцію »Урок»; Тижневик « Увага! Діти на дорозі» |
І тиждень. |
|