Червоненська селищна територіальна громада
Бердичівський район, Житомирська область
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

План роботи педагога-організатора на 2022-2023 н.р.

       4.3. Виховний процес у закладі освіти

Аналіз    виховної роботи  Крилівської гімназії  Червоненської ТГ Бердичівського  району Житомирської області.

 Виховна робота школи планується відповідно до  нормативно – правових документів   з питань  виховної роботи, а  саме Закону України «Про освіту”, «Про загальну середню освіту”, «Про охорону дитинства”, «Концепцію виховання дітей та молоді”, «Концепцію громадянського виховання”, «Національну доктрину розвитку освіти”, «Конвенцію про права дитини”,  «Декларацію прав дитини”, програми для учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»,    та нормативно – правових  актів, документів  Міністерства освіти і науки України, обласного , районного  управління освіти, органів місцевого самоврядування.

У минулому навчальному році виховна робота була спланована та спрямована на досягнення головної мети – формування та розвиток соціально-зрілої, творчої особистості – громадянина України.

Виконання завдань і реалізація основних принципів виховної роботи протягом навчального року  здійснювались відповідно до програми « Основні орієнтири виховання», яка включає в себе слідуючі орієнтири :

*  ціннісне ставлення    особистості до себе

   *    ціннісне ставлення    особистості до сім΄ї, родини, людей

   * ціннісне ставлення особистості до природи

   * ціннісне ставлення    особистості до культури і мистецтва

    *ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави    

Та  спрямована на вирішення таких завдань:

- створення умов для розумового, духовного, морального, фізичного розвитку учнів;

- турбота про здоров'я учнів, пропаганда здорового способу життя;

-  естетичне, екологічне та трудове виховання як одна з складових підготовки учнів до дорослого життя;

-продовження сумісної роботи психолого-педагогічної служби з педагогами, учнями, батьками;

- виховання громадсько-патріотичних якостей завдяки продовженню краєзнавчої та воєнно-патріотичної роботи.

- формування та розвиток соціально-зрілої, творчої особистості – громадянина України.

В основу діяльності школи покладено принцип гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських та релігійних організацій, поєднання загальнолюдського і національного взаємозв’язку, розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, науковості, диференціації, індивідуалізації змісту і форм освіти, розвиваючого характеру  навчання.

        Класні керівники , педагоги школи активно використовують у своїй роботі різні форми і методи діяльності: шкільні та класні свята, зустрічі з учасниками АТО, випускниками, години спілкування, випуск тематичних стіннівок,  виставки і т.д.

В школі проводилися заходи, спрямовані на виховання почуття гідності, любові до народу, поваги до народних традицій і звичаїв, рідної мови і культури, шанобливого ставлення до родини, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення   здоров’я учнів: День фізкультури і спорту, заходи до Дня Партизанської Слави, День

 козацтва та ін. Проводилися традиційні шкільні свята: Свято Першого дзвоника, День працівників освіти, Новорічні та Різдвяні свята,    випускний вечір 9 класі.

 Класні колективи активно приймали участь у проведенні місячників:

„Увага! Діти на дорозі!”;

„Охорони дитинства”;

Безпеки життя й здоров`я дітей;

Місячник правового виховання;

Місячник патріотичного виховання ,

Екологічного виховання та ін.

     Тільки покоління, сформоване на духовних надбаннях предків, може утверджувати нову духовність, творити нові культурні цінності, гідні нашій сучасності, продовжувати розвивати культурно - історичні традиції, забезпечувати вічність, безсмерття народу.  З даною метою  проведено ряд загальношкільних виховних заходів на патріотичну тематику. Серед  найкращих  слід відмітити виховні години, конкурси, виставки дитячої творчості : « Роде наш красний»,  святкування дня працівника освіти « Зі святом вас вчителі», «Пам`яті героїв Крут»,  « Свято доброти»,» Славні часи козаччини « Зимова казка», «Чорнобиль – рана незагоєна»(онлайн),  та ін.

У молодшому шкільному віці у дітей формується уявлення про національні символи України – Герб, Прапор, Гімн України, початкове знання про громадянство України, Конституцію України, про правила поведінки у школі та громадських місцях. Для цього проведено цикл виховних заходів: « Символи моєї держави»,  « Ми – українці – єдина сім`я», «Люби і знай свій рідний край», «Кожному мила своя сторона» ,  « Знай свої права , дитино», « Подорож в країну прав дитини», « Дерево міцне корінням , а людина родом», , « Свято Миколая»….

Стало доброю традицією щорічно проводити в школі Тижні Партизанської Слави, місячнники оборонно – масової роботи, декадники до Дня Захисника Вітчизни.   Палко любити свою Батьківщиену , зростати сильними, мужніми  - мета виховних заходів, зустрічей з ветеранами війни, уроків мужності: « Нумо,  « Свято Покрови – день українського козацтва», « І живуть у пам`яті народу його вірні дочки і сини», « Герої поруч з нами», « Солдат війни не вибирає»

Першими вчителями дітей є їхні батьки . Народну педагогіку упродовж тисяч років творили люблячі матері, батьки , бабусі, дідусі, які заради щастя дітей самі проявляли взірці праці й культури, людяності й громадського сумління, совісті й честі , вміння матерів берегти і множити культурні традиції, родинний добробут , сім`ю , як основу держави, а батьків мужньо й жертовно захищати і рід, і Батьківщину.

 Тому школа надає важливе значення  співпраці з батьківською громадськістю. Першочергове завдання – зробити батьків активними учасниками педагогічного процесу. Розпочинається робота класних керівників з вивчення сімей учнів шляхом анкетування і тестування, відвідування  сім`ї учня, формування банку даних про сім`ю та сімейно – родинне виховання. Педагогічна просвіта батьків планується відповідно до вікових особливостей дітей , цілей та завдань виховання конкретної особистості. Обов`язковими є питання психології, етики, фізіології, гігієни. Школа багата традиціями родинного виховання: родинні свята, світлиці народної педагогіки, дні відкритих дверей, дні довіри. Батьки активні учасники зібрань до Першого та Останнього Дзвоника, випускних вечорів,  загальношкільних  зборів  « З родини йде життя людини», « З Україною в серці»,  виховних  заходів ; « Для мами завжди ласкаві слова», «Берегиня нашого роду», « Запрошуємо на родинне свято».

 

 Добре організоване в школі екологічне виховання. Класні керівники формуючи екологічну культуру особистості , залучають вихованців до активної екологічної діяльності, виховують в них непримиренне ставлення до тих , хто завдає шкоди природі.

Метою пропаганди  здорового способу життя в школі є:

виховання культури здоров'я,

орієнтація на протистояння шкідливим звичкам,

згуртування коллективу.

Цьому сприяють дні здоров`я, спортивні змагання, виступи агітбригад, перегляд відеофільму, тренінги, анкетування, виховні години. Серед найкращих виховних заходів школи – виховна година «  « Я обираю здоровий спосіб життя». Проводяться зустрічі з лікарями різних фахів.

Значна увага приділяється в школі превентивному вихованню з профілактики бездоглядності та попередженню правопорушень серед учнів : уроки права, години слілкування, робота відеолекторію, диспути, рольові ігри, тренінги, тощо. Робота ради профілактики дає змогу правильно реагувати  та впливати на перебіг подій у классах, виховувати правову культуру, ставити конкретні завдання перед конкретними учнями , що порушили Статут школи, норми моралі.

  А також  діяли  постійні виставки у шкільній бібліотеці художньої літератури :

- « Закон України - громадянину України»;

- « Землю рідну, де живем – Україною зовем»;

- « Вивчаємо свої права та обов’язки »;

- « Мало любити свій край , його треба знати»

Проводився підбір матеріалів до перших уроків « З Україною в серці», « Україна-  єдина країна» . Оформлені виставки до  Дня Партизагнської Слави, Дня української писемності та мови « Я знаю : мова мами - свята» , до  Дня Памяті жерт Голодомору 1932-1933року, Дня Соборності України, Дня примирення. 

Добре організована в школі робота з дітьми із малозабезпечених , неблагополучних, багатодітних сімей . Під постійним контролем знаходяться і діти – сироти  та позбавленні батьківської опіки. Створений шкільний банк даних цих категорій дітей. Класні керівники відвідують учнів вказаних категорій , вивчають умови їх проживання, надають батькам та опікунам допомогу у вихованні дітей.

Постійна увага приділяється роботі органів учнівського самоврядування, як одній із важливих умов залучення учнів до громадянської активності: виховання ініціативності, активності, самостійності, самокритичності, відповідальності, організаторських здібностей.

Відповідно до змісту і цілей виховних програм класні керівники підготували і провели відкриті виховні години:   « День працівників освіти» ,  « Козацькому роду – нема переводу»,  і т.д.

У зв’язку з епідемією КОВІД , а з лютого з введенням воєнного стану багато заходів було проведенно в режимі онлайн.

У Законі України «Про освіту» визначені завдання загальної середньої освіти, акцентується увага на  вихованні громадянина – патріота Вітчизни, який здатен до подальшої освіти і трудової діяльності, із вільними політичними поглядами;  на формування творчої особистості учня, свідомого ставлення до своїх обов’язків; виховання поваги до національних скарбів українського народу; вироблення навичок здорового способу життя.

Головним завданням гімназії є формування і розвиток високоінтелектуальної, свідомої особистості з громадянською позицією, готової до  обрання свого місця в житті.

 Протягом  2022-2023 навчального року необхідно підвищити рівень національного і патріотичного виховання та превентивної роботи.

В контексті нових викликів, що постали перед країною, педагогічним  працівникам необхідно переглянути практику виховної роботи та захисту дітей в навчальному закладі.

Педагоги  можуть зробити багато для того, щоб заспокоїти учнів і допомогти їм адекватно ставитися до подій. Постійний контакт із вчителями та друзями допоможе дітям відновити відчуття безпеки. У такі часи відданість, співчуття та навички вчителя стають особливо важливими та потрібними.

Зусилля педагогічного колективу в 2022-2023 навчальному році мають бути спрямовані на реалізацію проектів щодо виховання учнів у дусі патріотичного обов'язку, готовності до військової служби та захисту України, повазі до чинного законодавства та засад демократичної, правової держави.

 

                                                              Розділ 1

                                     Організаційна робота

 

 

пп

 

Зміст діяльності

 

Термін виконання

 

Відповідальні

 

примітки

1.

 

 

Провести свято Першого Дзвоника « Першовересень кличе у клас».

 

01.09.

 

Арцюх К.В.,

Савіцька О.В.

 

2

 

3

Перший урок  (1- 4 класи)  « Ми українці: честь і слава незламним»

Перший урок  (1- 9 класи)  «Україна – єдина країна».

 

01.09

Класні керівники   1 -9 класи

 

4.

Провести операцію  »Урок»;

Тижневик « Увага! Діти на дорозі»

І тиждень.

Класні керівники

 

5.

Організація учнівського самоврядування:

в класах;

 гімназії.

до 16. 09 .

Класні керівники

 

 

 

6.

 

Оформлення класних куточків.

 до 23.09.

Класні керівники

 

7.

Організація чергування в гімназії вчителів, учнів

І тиждень

Завуч Вільчинська Н.П.

 

8.

Провести ШМО  з класними керівниками з питань планування виховної роботи на навчальний рік

І тиждень

Директор Федько Н.М. завуч Вільчинська Н.П.

 

9.

Провести громадський огляд умов життя і виховання учнів

до 17.09.

класні керівники, інспектор з охорони дитинства Арцюх К.В., педагого організатор.

 

10.

Спланувати  роботу методичного об’єднання класних керівників.

ІІІ тиждень

 Вільчинська Н. П.

Заславська Н. І.

 

11

З’ясувати контингент учнів шкільного віку в мікрорайоні гімназії з метою виявлення учнів не охоплених навчанням.

протягом місяця

класні керівники,

Арцюх К. В.

 

12.

Виявити дітей з девіантною поведінкою, поставити їх на шкільний облік

до 20.09.22

 Кл. керівники

Арцюх К. В.

 

13.

Відновити та доповнити списки учнів , що потребують особливого контролю протягом року: дітей – сиріт, дітей під опікою, дітей з багатодітних сімей, дітей учасників АТО.

протягом

місяця

Арцюх К. В.

Савіцька О. В.

 

14.

Організація та проведення акції

«Подаруй бібліотеці книгу»

вересень

 

Бібліотекар, класні керівники,.

 

15.

Забезпечити роботу учнівського самоврядування.

 

вересень

Арцюх К. В.

 

16.

Проводити систематично робочі  п’ятихвилинки щодо аналізу роботи і життя школи.

4 рази на місяць

дирекція школи

 

17.

Організовувати культурне дозвілля школярів (ранки, вечори)

Протягом року

Арцюх К. В.

Савіцька О. В.

 

18.

Провести традиційні шкільні свята:

День знань;

День Партизанської Слави;

Трагедія Бабиного Яру

День вчителя;

День Захисника Вітчизни ( Покрова)

День народження школи;

Новорічні свята;

День Соборності України

Небесна Сотня

8 березня;

День Примирення;

Останній дзвоник;

Випускний вечір

 

вересень

вересень

вересень                                  

жовтень

жовтень

листопад

грудень

січень

лютий

березень

травень

травень

травень

Арцюх К. В.

Савіцька О. В.

класні керівники

 

 

 

 

                                           Розділ 2

 

                   Основні напрямки виховної діяльності

1.Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави

Мета: формування свідомого громадянина -  патріота  з притаманними йому

особистісними якостями  і рисами характеру, світоглядом, способом

мислення, почуттями, вчинками, поведінкою, спрямованими на розвиток

демократично – громадянського суспільства в Україні.

Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави проявляється у патріотизмі, національній самосвідомості, правосвідомості, політичній культурі та культурі міжетнічних відносин. Це досягається завдяки виконанню положень  Національної доктрини розвитку освіти (Затверджена Указом Президента України від 17.04.2002 р. № 347/2002), Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності, Національної програми патріотичного виховання громадян, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства.Розвинена правосвідомість виявляється в усвідомленні особистістю своїх прав, свобод, обов'язків, свідомому   ставленні до законів та державної влади. Політична культура — це політична компетентність (наявність знань протипи держав, політичні організації та інституції, принципи, процедури й регламенти суспільної взаємодії, виборчу систему), а також лояльне й водночас вимогливе ставлення громадян до держави, її установ, органів влади, здатність брати активну участь в ухваленні політичних рішень.   Це процес формування громадянськості як риси особистості, яка характеризується усвідомленням нею своїх прав   і обов`язків у ставленні до держави, народу, законів, норм життя, турботою про благополуччя своєї країни,  збереження людської цивілізації, конкретними діями відповідно до власних переконань і цінностей. Це формування   світоглядної свідомості і ціннісних орієнтацій молоді, передача їй соціального досвіду, надбання попередніх поколінь.

              Основні заходи, які спрямовані на реалізацію завдань ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави:

 

 

№ пп

 

Зміст діяльності

 

Термін виконання

 

відповідальні

 

примітки

1.

Формування в учнів почуття патріотизму, любові до свого народу, його історії, культури, історичних цінностей.

протягом року

Арцюх К. В.

Савіцька О. В,.

класні керівники

 

2.

Залучення учнів до участі  впорядкування могил загиблих воїнів, які похоронені на території нашого села.

протягом року

Арцюх К. В.

Савіцька О. В.

класні керівники,

 

3.

Проведення уроків мужності, урочистих зібрань, присвячених Дню Партизанської Слави,

Дню збройних сил України,

 Дню примирення,

Дню захисника Вітчизни.

 

Вересень

Грудень

травень

лютий

 

класні керівники,

Арцюх К. В.

Савіцька О, В,

 

4.

Вивчення положень Конституції України, державної символіки, традицій і звичаїв українського народу, історії держави;виховувати в учнів повагу до Конституції, державних символів, почуття власної гідності.

протягом

року

класні керівники

 

5.

Виховувати шанобливе ставлення до родини, повагу до народних звичаїв і традицій, рідної мови, національних цінностей народу:

проведення виховних бесід, годин спілкування;

урочистих тематичних зібрань;

уроків пам’яті .

протягом

року

класні керівники

 

6.

Заходи по вшануванню пам’яті видатних українських діячів.

Вшанування пам’яті жертв голодомору 1932-1933 років в Україні.

Акція « Запали свічку»

вересень-травень

листопад

Класні керівники,

 

7.

Заходи, присвячені Дню захисту дітей.

 

червень

Скобель Л. В

Арцюх К. В.

Савіцька О. В.

Класні керівники

 

8.

Проведення місячників:

Охорони дитинства ;

Патріотичного виховання;

Здорового способу життя;

Дорожнього руху (тиждень)

Пожежної безпеки ( тиждень)

Екологічного виховання…

 

Жовтень

січень

травень

вересень

березень

квітень

Арцюх К. В.

Савіцька О. В.

Класні керівники,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                    

                                   2. Ціннісне ставлення до себе

 

Мета:Забезпечення теоретичної і практичної реалізації заходів превентивного характеру, спрямованих на попередження подолання відхилень у поведінці школярів і запобігання розвитку різних форм їхньої асоціальної і аморальної поведінки, прищеплення і розвиток моральних почуттів, переконань і потреби поводити себе згідно з моральними нормами.Забезпечення повноцінного розвитку дітей і молоді охорона та зміцнення їхнього здоров’я, формування  фізичних  здібностей особистості, виховання потреби в регулярних заняттях фізичною культурою.

 

Ціннісне ставлення до себе  передбачає сформованість у зростаючої особистості вміння цінувати себе як носія фізичних, духовно-душевних та соціальних сил. Воно є важливою умовою формування у дітей та учнівської молоді активної життєвої позиції.

Ціннісне ставлення до свого фізичного "Я" - це вміння особистості оцінювати свою зовнішність, тілобудову, поставу, розвиток рухових здібностей, фізичну витривалість, високу працездатність, функціональну спроможність, здатність відновлювати силу після фізичного навантаження, вольові риси, статеву належність, гігієнічні навички, корисні звички, стан свого здоров’я та турбуватися про безпеку власної життєдіяльності, здоровий спосіб життя, активний відпочинок.

Ціннісне ставлення до свого психічного "Я" передбачає вихованість у дітей та учнівської молоді культури пізнання власного внутрішнього світу -думок, переживань, станів, намірів, прагнень, цілей, життєвих перспектив, ідеалів, цінностей, ставлень. Важливо навчити зростаючу особистість сприймати себе такою, якою вона є, знати свої позитивні і негативні якості, сприяти формуванню з неї реалістичної Я-концепції, здатності до самовдосконалення, конструктивної самокритичності.

Ціннісне ставлення, до свого соціального "Я" виявляється у таких ознаках: здатності орієнтуватися та пристосовуватися до нових умов життя, конструктивно на них впливати; визначенні свого статусу в соціальній групі, налагодженні спільної праці з дорослими та однолітками; вмінні запобігати конфліктам, справедливому і шляхетному ставленні до інших людей.

Основні заходи, які спрямовані на реалізацію завдань ціннісного ставлення до себе:

 

пп

 

Зміст діяльності

 

Термін виконання

 

відповідальні

 

примітки

1.

Спільними зусиллями вчителів, батьків,  громадськості вести

 роз’яснювальну роботу серед учнів про знання законів, про відповідальність за правопорушення.

постійно

 класні керівники,вчителі правознавства,

 

 

2.

 

Вивчення основних документів:

„ Конституція України ”

„Конвенція про права дитини ”

постійно

класні керівники, вчитель історії,

Арцюх К. В

Савіцька О. В.

 

3.

Вести профілактичну роботу серед молоді щодо вживання алкогольних, наркотичних речовин , тютюнопаління.

постійно

класні керівники

Арцюх К. В.

Савіцька О,В,

 

4.

Тримати на постійному контролі сім’ї та дітей „ групи ризику ”

постійно

 класні керівники

Арцюх К. В.

 

5.

Проводити індивідуальну роботу з учнями схильними до правопорушень

постійно

класні керівники

інспектор по охорорні дитинс тва.                                                    

 

6.

Здійснювати контроль за відвідуванням учнями школи, за дотриманням

правил поведінки і правопорядку учнями в позаурочний час

постійно

 

класні керівники

 

7

Проводити роз’яснювальну роботу з учнями по запобіганню правопорушень в домашніх умовах (особливо у вихідні дні та під час канікул)

 

постійно

класні керівники.

 

9.

Взяти активну участь у проведенні місячника правового виховання:

проведення бесід, годин спілкування на правову тематику;

тиждень юних правознавців;

зустрічі з представниками правоохоронних органів, лікарями, Центру соціальних служб для молоді;

конкурси малюнків, плакатів;

листопад, грудень

 вчитель правознавства, класні керівники

Арцюх К. В.

Савіцька О.В.

 

10.

Вести роз’яснювальну роботу з батьками з питань правового виховання, профілактики шкідливих звичок школярів у сім’ї.

протягом року

 класні керівники

Арцюх К. В.

Савіцька О. В.

 

11.

Створення умов для задоволення потреб у фізичному вихованні

1.1.пропаганда здорового способу життя:

 - фізкультхвилинки;

 - профілактика шкідливих звичок.

1.2.проведення традиційних змагань;

 - спартакіади;

 - веселі старти;

 - змагання з футболу, волейболу, баскетболу.

 

Протягом року

 

 

 

 

 

 

класні керівники, вчителі фізичного виховання

 

12.

Сприяти участі учнів у спортивних секціях, змаганнях у школі та за її межами

протягом року

класні керівники, вчителі фізичного виховання

 

13

 

 

 

Виховувати в учнів свідоме ставлення до свого здоров’я, формування засад здорового способу життя

 

протягом року

 

 

 

 

класні керівники, вчителі фізичного виховання

 

 

 

 

 

                                        3.Ціннісне ставлення до праці.

 

Мета : вироблення свідомого ставлення до праці як найвищої цінності людини у суспільстві, виховання здорової фізично розвиненої особистості, цивілізованого господаря, виховання вміння професійного  визначення

Ціннісне ставлення до праці є важливою складовою змісту виховання особистості. Воно передбачає усвідомлення дітьми та учнівською молоддю соціальної значущості праці, розвинену потребу в трудовій активності, ініціативність, схильність до підпри­ємництва; розуміння економічних законів і проблем суспільства та засобів їх розв'язання, готовність до творчої діяльності, конку­рентоспроможності й самореалізації за умов ринкових відносин, сформованість працелюбності як базової якості особистості.

Трудове виховання є системою виховних впливів, мета яких полягає у морально-психологічній підготовці учнів до майбутньої професійної діяльності. Високий рівень її розвитку передбачає оволодіння особистістю загальними основами наукової організації праці, вмінням ставити мету, планувати її досягнення, організову­вати своє робоче місце, раціонально розподіляти сили і засоби досягнення бажаного результату, аналізувати процес і наслідки власних трудових зусиль, вносити необхідні корективи.

 

Основні заходи, які спрямовані на реалізацію завдань ціннісного ставлення до праці

 

 

№ пп

 

Зміст діяльності

 

Термін виконання

 

відповідальні

 

примітки

1.

Підтримування дисципліни і порядку у ліцеї:

організація чергування по школі;

проведення генерального прибирання школи;

 

проведення трудових десантів по прибиранню території школи

 

постійно

кінець чверті

 

жовтень, квітень - травень

 класні керівники

Арцюх К. В.

Савіцька О. В.

 

2.

 Скласти графік чергування учнів та вчителів.

протягом року

 Завуч

 

3.

Виховання в учнів дисциплінованості, організованості, бережливого ставлення до суспільної і приватної власності, природних багатств, створення умов для розуміння учнями ролі праці у житті.

протягом року

класні керівники

 

4.

Проводити виховні заходи спрямовані на виховання в учнів свідомого ставлення до праці

Вчись учитись, щоб уміти трудитись»

«Ціна твого підручника»

«У колективі немає чужої роботи»

« Подарунок своїми руками»

протягом року

Арцюх К, В.

СавіцькаО.В.

 

класні керівники

 

 

 

 

4.Ціннісне ставлення до людей.

Мета : прищеплювати розвиток моральних почуттів, міцних переконань і потреби поводити себе згідно з  моральними нормами, прийнятими у суспільстві, виховання патріотизму, свідомої дисципліни  і організованості, громадянської та соціальної відповідальності, непримиренності до аморальних вчинків людей. Виховання всебічного розвитку дитини, підготовка її до життя в існуючих соціальних Умовах, реалізація її творчого потенціалу,формування у дітей моральних  цінностей з позицій добра, справедливості.

 

Ціннісне ставлення до людей проявляється у моральній актив­ності особистості, прояві чуйності, чесності, правдивості, працелюб­ності, справедливості, гідності, милосердя, толерантності, совісті, терпимості до іншого, миролюбності, доброзичливості, готовності допомогти іншим, обов'язковості, добросовісності, ввічливості, делікатності, тактовності; вмінні працювати з іншими; здатності про­щати і просити пробачення, протистояти виявам несправедливості, жорстокості. Показник моральної вихованості особистості — це єдність моральної свідомості та поведінки, єдність слова і діла, наявність активної за формою та моральної за змістом життєвої позиції. Це досягається завдяки виконанню положень Концепціїгромадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності; Національної програми патріотичного виховання громадян, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства

Морально-етичне виховання передбачає оволодіння нормами і правилами моральної поведінки, формування почуттів і переконань, умінь та навичок, тобто спрямоване на формування моральної зрілості особистості.    Завданням є сприяння усвідомлення учнями загальнолюдської і народної моралі, готовності жити й діяти за принципами гуманізму.

    Основні заходи, які спрямовані на реалізацію завдань морально-етичного виховання:

 

№ пп

 

Зміст діяльності

 

Термін виконання

 

відповідальні

 

примітки

1.

Прищеплювати учням навички культури поведінки в гімназії, класі, родині.

протягом року

класні керівники

 

2.

Вивчення рівня розвитку класного колективу

протягом року

класні керівники

педагоги-організатори

 

3.

Вивчення взаємин учнів між собою, з учителями, батьками.

Протягом рокцу

класні керівники

 

4.

Прищеплювати учням культуру поведінки та спілкування під час уроків та позаурочний час.

протягом року

класні керівники

 

5.

Виховання поваги до одиноких, літніх людей:

повага до загиблих воїнів

 ( прибирання та догляд за пам’ятниками);вітання ветеранів, вчителів – пенсіонерів зі святами, допомога по господарству;

участь в акціях милосердя.

протягом року

Арцюх К. В.

Савіцька О. В.

класні керівники

 

6.

Провести години спілкування, бесіди з морально – етичної тематики

протягом року

класні керівники

 

7.

Встановити і підтримувати зв’язки з батьками учнів протягом навчального року.

протягом року

класні керівники, адміністрація

 

8.

Проводити консультації для батьків, батьківські збори:

загальношкільні: « Україно моя, ти одна як життя»

протягом року

березень

 

класні керівники, адміністрація

 

9.

Залучати батьків до активної участі в шкільному житті. Запрошувати батьків на шкільні свята , виховні заходи.

протягом року

класні керівники, адміністрація

 

 

5. Ціннісне ставлення до природи.

Мета : формування екологічної культури особистості ,усвідомлення себе частинкою природи, відчуття відповідальності за неї, як за національне багатство, залучення вихованців до акти ної екологічної діяльності, нетерпиме ставлення до тих, хто завдає шкоди природі.

Ціннісне ставлення до природиформується у процесі екологіч­ного виховання і виявляється у таких ознаках: усвідомленні функцій природи в житті людини, самоцінності природи; почутті особистої причетності до збереження природних багатств, відповідальності за них; здатності особистості гармонійно співіснувати з природою; критичній оцінці споживацько-утилітарного ставлення до при­роди, яке призводить до порушення природної рівноваги, появи екологічної кризи; вмінні протистояти проявам такого ставлення доступними способами; активній участі у практичних природоохо­ронних заходах: здійсненні природоохоронної діяльності з власної ініціативи; посильному екологічному просвітництві. Ціннісне став­лення до природи і сформована на його основі екологічна культура є обов'язковою умовою сталого розвитку суспільства, узгодження економічних, екологічних і соціальних чинників розвитку.

    Основні заходи, які спрямовані на реалізацію завдань ціннісного ставлення до природи:

 

 

№ пп

 

Зміст діяльності

 

Термін виконання

 

Відповідальні

 

примітки

1.

Виховувати в учнів любов до рідного краю, інтерес до вивчення застосування досвіду народу щодо використання і розумного ставлення до природи.

протягом року

класні керівники

 

2.

Вчити учнів дотримуватись правил поведінки з природою в усіх видах суспільно – корисної діяльності, активізувати діяльність учнів щодо поліпшення природного середовища, формувати нетерпиме ставлення до людей , які завдають шкоди природі.

протягом року

класні керівники

 

3.

Проведення виховних заходів, екскурсій екологічної тематик. Провести  екологічний фестиваль « Голос Землі»

протягом року

Березень

 класні керівники,

Житинська Н. М.

 

5.

Проведення місячника екологічного виховання

квітень

Житинська Н. М

Педагоги- організатори

класні керівники.

 

 

 

 

 

 

 

                       6.Ціннісне ставлення до мистецтва.

Мета: виховувати в молоді естетичні погляди , смаки, які  грунтуються на народній естетиці та кращих надбаннях цивілізації, примножувати культурно – мистецьке надбання народу відчувати і відтворювати прекрасне у повсякденному житті.

Ціннісне ставлення до мистецтва формується у процесі есте­тичного виховання і виявляється у відповідній ерудиції, широкому спектрі естетичних почуттів, діях і вчинках, пов'язаних з мистецт­вом. Особистість, якій властиве це ставлення, володіє системою елементарних мистецьких знань, адекватно сприймає художні твори, здатна збагнути та виразити власне ставлення до мистецтва, прагне та вміє здійснювати творчу діяльність у мистецькій сфері.

Естетичне виховання спрямоване на розвиток у зростаючої особистості широкого спектра почуттів — здатності збагнути та виразити власне ставлення до мистецтва. Важливим є сприймання об'єктів довкілля як естетичної цінності, ерудиція у галузі мистецтва (володіння системою елементарних мистецьких знань, понять, термінів, адекватне сприйняття художніх творів, творча діяльність в мистецькій сфері), власний погляд на світ, здатність радіти за інших як ознака духовної зрілості.

Основні заходи, які спрямовані на реалізацію завдань ціннісного ставлення до мистецтва.

 

№ пп

 

Зміст діяльності

 

Термін виконання

 

Відповідальні

 

примітки

1.

Розвивати у дітей почуття прекрасного безпосередньо у процесі спілкування з природою, мистецтвом, у ході художньо – творчої діяльності.

пост.

класні керівники

Арцюх К, В.

Савіцька О, В,

 

2.

Вивчення рідної мови, історії свого краю, народного побуту, національних традицій, звичаїв, обрядів, пісенного фольклору.

пост.

класні керівники

вч. Історії

Арцюх К. В.

Савіцька О.В,

 

3.

Залучати дітей до художньої самодіяльності, участі в гуртках.

пост.

класні керівники

 

 

Проведення заходів, які спрямовані на реалізацію завдань ціннісного ставлення  до мистецтва

Протягом року

Арцюх К. В.

Савіцька О,В.

 

 

                             Робота гімназії з охорони  дитинства

 

№ пп

 

Зміст діяльності

 

Термін виконання

 

Відповідальні

 

примітки

1.

 

 

 

З метою забезпечення права дітей на освіту провести рейд  « Урок»

 

вересень

 

класні керівники

 

 

 

2.

Прийняти участь у проведенні місячників:

„ Охорони  дитинства ”,

„ Огляд умов життя статусних дітей ‘’

„ Правових знань учнів”

згідно плану

 класні керівники.

Інспектор по охороні дитинства

 

3.

Підготувати акти обстеження

вересень

Кл. керівники

Інспектор по охороні дитинства

 

4.

Обстежити умови життя та виховання дітей , скласти списки  дітей під опікою, неблагополучних сімей, дітей, що потребують підвищеної педагогічної уваги, дітей учасників АТО

вересень

Інспектор по охороні дитинства

класні керівники,

 

5.

Оформляти документи на безкоштовне харчування дітей з малозабезпечених сімей

Вересень

класні керівники

 

6.

Прийняти участь у батьківських зборах, де ознайомити батьків з законами України про охорону дитинства, цільову допомогу сім’ям з дітьми.

Вересень

Арцюх К. Савіцька О.В.

 

8.

Проводити бесіди з опікунами про виконання їх опікунських обов’язків, допомагати у розв’язанні проблем, які в них виникають

Протягом року

Класні керівники

Педагоги – організатори

 

9.

Звернути увагу на питання профорієнтаційної  роботи серед випускників під опікою, малозабезпечених, дітей-сиріт.

Протягом року

Кл. керівник

Педагоги-організатори

 

 

10.

Здійснення корекційної діяльності з важкими підлітками

Протягом року

Педагоги-організатори,  класні керівники, інспектор з охорони дитинства

 

11.

Організація роботи гімназії з опікунською радою по виявленню і допомозі дітям « групи ризику »

Протягом року

 Педагоги –організатори, класні керівники

 

12.

Постійно піклуватися про учнів – напівсиріт, з неповних родин, контролювати надання їм матеріальної та моральної допомоги.

Протягом року

Педагоги-організатори, класні керівники

 

 

8.  Профорієнтаційна робота в школі

Робота з профорієнтації учнів побудована відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту» (ст.9, 15), Закону України «Про освіту» (ст.2,3,36), Концепції загальної середньої освіти (12-річна школа), затвердженої Постановою Колегії МОН України та Президією АПН України N 12/5-2 від 22.11.2001, Національної доктрини розвитку освіти, затвердженої Указом Президента України від 17.04.2002 №347/2002, Положення про професійну орієнтацію молоді, яка навчається, затвердженогонаказом Міністерства освіти України, Міністерства    праці    України   і Міністерства   у  справах  молоді  і спорту України від 02.06.1995  №159/30/1526, Концепції державної системи професійної орієнтації населення, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 17.09.2008 №842.

 

№ пп

 

Зміст діяльності

 

Термін виконання

 

відповідальні

 

примітки

1.

 

 

 

Проведення місячника профорієнтації

щорічно

Кл.керівник 9 кл

 

2.

Здійснювати індивідуальні і групові консультації учнів з питань профорієнтації.

Протягом року

Кл.керівник 9 кл

 

3.

Провести конкурс малюнків «Мама, тато на роботі»

(1-4 кл)

квітень

Класні керівники

1 – 4 кл

 

4.

Забезпечити участь старшокласників у Днях відкритих дверей навчальних закладів (9 кл.)

ІІ семестр

Дирекція школи

Класний керівник 9 кл.

 

5.

Провести День самоврядування  «Є така професія – вчити дітей»

жовтень

Кл.керівники

 

6.

Провести   конкурс - виставку стіннівок “У світі професій”,

Під час місячника профорієнтації

Педагоги-організатори,

Кл.керівники

 

 

 

Розділ №3

Робота з батьками

Основні завдання:

 

-Налагодити тісний зв’язок ліцею з батьками.

- Добиватись впливу органів місцевого самоврядування на батьків, діти  яких порушують поведінку в ліцеї.

- Аналізувати стан навчальних досягнень учнів і виявляти причини байдужого ставлення батьків до навчання і виховання власних дітей.

- Допомагати батькам в оволодінні системою умінь, необхідних для організації діяльності дитини вдома.

- Впровадження форм роботи з сім’єю, що сприяє гуманізації взаємовідносин

 „ педагоги – батьки”. Батьки і вчителі повинні стати партнерами, активними співучасниками творчого процесу виховання учнів.

 

№ пп

 

Зміст діяльності

 

Термін виконання

 

відповідальні

 

Примітка

1.

Виявити дітей-сиріт, напівсиріт, з багатодітних сімей, інвалідів, дітей з неповних сімей.

вересень

класні керівники, Педогоги-організатори

 

2.

Провести обстеження учнівських сімей

вересень

класні керівники,  Педагоги-організатори

 

3.

Забезпечити безперервність навчання дітей – сиріт, з багатодітних сімей, з неповних сімей, інвалідів дитинства.

протягом року

Адміністрація

 

4.

Надання допомоги батькам з метою поліпшення відвідування дітьми гімназії, своєчасне інформування батьків про відсутність дітей на заняттях.

протягом року

класні керівники,

 

 

5.

Організація шкільно – сімейних свят:

  • Новорічні свята
  • 8 березня
  • День матері та ін.

 

грудень

березень

травень

Педагоги-організатори

класні керівники,

 

 

6.

Виявити батьків, які негативно впливають на дітей, не виконують своїх батьківських обов’язків.

протягом року

класні керівники

 

7.

Звітувати  перед органами опіки про роботу гімназії з питань охорони дитинства

протягом року

Педагоги-організатори

 

8.

Зміцнювати зв’язки вчителів предметників з батьками, викликати  для співбесіди батьків учнів, які не встигають у навчанні з метою надання їм методичних консультацій.

протягом року

класні керівники

 

9.

Тримати під постійним контролем неблагополучні сім’ї, підтримувати зв’язок з родичами,  в яких виховуються учні, схильні до правопорушень.

протягом року

класні керівники

педагоги – організатори

 

10.

Залучення батьків до підготовки гімназії до нового навчального року.

травень - серпень

класні керівники

 

11.

Організація зустрічей батьків з учителями, адміністрацією гімназії.

серпень

Адміністрація

Кл. керівники

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь