Червоненська селищна територіальна громада
Бердичівський район, Житомирська область
Логотип Diia
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Організація роботи бібліотеки

2.3.2. Організація роботи шкільної бібліотеки як простору інформаційної взаємодії та соціально-культурної комунікації учасників освітнього процесу

Основні завдання і напрямки роботи бібліотеки

у 2022-2023 навчальному році

Невід’ємною складовою науково-освітянського та інформаційного простору є бібліотеки, які накопичують, зберігають і поширюють знання, що зафіксовані у друкованих та інших носіях інформації. Саме бібліотека є найважливішою творчою лабораторією, саме від її ресурсів і послуг залежить якість та зміст навчально-виховної роботи. Книга – це скарб, мудрість і досвід, ретельна праця, творча думка і презентація ідей.

Сьогодні основними завданнями бібліотеки гімназії є:

  • піднесення бібліотечної справи на якісно новий рівень, інформатизація бібліотечних процесів, впровадження в роботу бібліотеки нових інформаційно-комунікаційних технологій, навчання користувачів технологіям інформаційного самообслуговування, створення нових та поповнення існуючих баз даних матеріалів, необхідних для забезпечення навчально-виховного процесу;
  • сприяння реалізації державної політики в галузі освіти, розвитку навчально-виховного процесу; виховання загальної культури, національної свідомості, шанобливого ставлення до книги;
  • підвищення інформаційної, освітньої, культурологічної, виховної, пізнавальної, інтелектуальної функцій, які вміщують найповніше інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу, надання інформаційно-методичної допомоги учням, педагогам в оволодінні основами наук і організації навчально-виховного процесу;
  • координація роботи шкільної бібліотеки зі школярами, педагогами, батьками в популяризації книги, в задоволенні інформаційних потреб книгокористувачів, формуванні в них навички читання літератури;
  • виховання у школярів інформаційної культури, культури читання; формування вмінь користуватись бібліотекою, її послугами, книгою, довідковим апаратом, базами даних, розвиток творчої думки, пізнавальних здібностей та інтересів школярів. Забезпечення росту професійної компетентності педагогічних кадрів;
  • систематична робота шкільного бібліотекаря зі збереження, зміцнення та розширення книжкового фонду, формування ядра книжкового  фонду, основу  якого складала б українська книга; поповнення шкільного фонду краєзнавчими й бібліотекознавчими матеріалами, літературними доробками місцевих авторів; розширення книжкового фонду  засобами проведення доброчинних акцій «Подаруй бібліотеці книгу»;
  • якнайповніше забезпечення реалізації таких принципів функціонування шкільної бібліотеки, як пріоритет читацьких інтересів, глибоке і копітке їх вивчення та задоволення відповідно до можливостей бібліотеки: формування в дітей стійкої потреби в книзі;
  • підвищення авторитету шкільного бібліотекаря, збільшення ролі його праці в навчально-виховному процесі ліцею, сприяння зростанню соціальної активності шкільного бібліотекаря, його готовності до сприйняття нових ідей, маркетингової діяльності як засобу та інструменту оптимізації процесу обслуговування і розширення сфери впливу шкільної бібліотеки.

 

 

І. Організація роботи шкільної бібліотеки як простору інформаційної взаємодії та соціально-культурної комунікації учасників освітнього процесу

 

№ з/п

Назва заходів та технологій

Термін

виконання

Відповідальний

Відмітка про виконання

  1.  

Обслуговування учнів, вчителів, батьків.

 

Протягом року

Гурська Н.В.

 

  1.  

Виховання бібліотечно-бібліографічної грамотності учнів. Надання читачам кваліфікованої допомоги в доборі літератури про історію України, історію рідного краю.

Протягом року

Гурська Н.В.

 

  1.  

Перереєстрація та запис нових читачів.

Під час перереєстрації читачів виявити їхні інтереси до певних тем, інформаційні потреби, провести бесіду про правила користування бібліотекою.

Вересень

Гурська Н.В.

 

  1.  

Екскурсії до шкільної бібліотеки учнів 1-х та 5х класів, знайомство з фондом.

Вересень-жовтень

Гурська Н.В.

 

  1.  

Проведення  інтерактивів  про правила користування бібліотечним фондом з учнями школи. Гігієна читання.

Протягом року

Гурська Н.В.

 

  1.  

Проведення  заходів з ліквідації заборгованості читачів.

Протягом року

Гурська Н.В.

 

  1.  

Робота з формулярами читачів. Звірити читацькі формуляри зі списками учнів по класах та списком працюючих педагогів.

Протягом року

Гурська Н.В.

 

  1.  

Аналіз  попиту на літературу програмних творів.

Протягом року

Гурська Н.В.

 

  1.  

Виділити окрему групу учнів зі слабкою технікою читання (1-4 класи).

Вересень-жовтень

Гурська Н.В., класні кер. 1-4 класів

 

  1.  

Година спілкування про прочитану книгу.

 

Протягом року

ГурськаН.В.

 

  1.  

Ознайомлення учнів з поняттям «медіатека».

Протягом року

Гурська Н.В.

 

  1.  

Консультації з вибору літератури біля книжкових полиць.

Протягом року

Гурська Н.В.

 

  1.  

Організація масових заходів, книжкових виставок, оглядів літератури, що сприяють удосконаленню навчально-виховного процесу та популяризації книги та читання.

Протягом року

Гурська Н.В.

 

  1.  

Відзначення  кращих читачів на святі: «Країна казкова – країна книжкова» (до Всеукраїнського тиждень дитячої та юнацької книги).

Березень- квітень

Гурська Н.В.

 

  1.  

Інформаційне забезпечення  вчителів новинками літератури, що надійшли до бібліотеки:

  • випуск інформаційних списків;
  • інформація про надходження нових підручників, програмної літератури, літератури з позакласного читання, методичної літератури.

Протягом року

Гурська Н.В.

 

  1.  

Спільна робота шкільної бібліотеки та педагогічного колективу щодо збереження фонду підручників:

  • перспективне замовлення підручників з вчителями-предметниками;
  • організація видачі та прийому підручників;
  • робота з ліквідації заборгованості підручників;
  • проведення бесід з учнями, батьками щодо збереження підручників.

Протягом року

Гурська Н.В.

Класні керівники

 

 

17.

Спільна робота шкільної бібліотеки та педагогічного колективу щодо популяризації бібліотечно-бібліографічних знань (окремий план).

Протягом року

Гурська Н.В., класні керівники

 

 

18.

Інвентаризація фонду підручників на 10.06.2023.

Червень

Гурська Н.В.

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Індивідуальна робота з читачами

 

з/п

Назва заходів та технологій

Термін

виконання