Організація роботи бібліотеки
2.3.2. Організація роботи шкільної бібліотеки як простору інформаційної взаємодії та соціально-культурної комунікації учасників освітнього процесу
Основні завдання і напрямки роботи бібліотеки
у 2022-2023 навчальному році
Невід’ємною складовою науково-освітянського та інформаційного простору є бібліотеки, які накопичують, зберігають і поширюють знання, що зафіксовані у друкованих та інших носіях інформації. Саме бібліотека є найважливішою творчою лабораторією, саме від її ресурсів і послуг залежить якість та зміст навчально-виховної роботи. Книга – це скарб, мудрість і досвід, ретельна праця, творча думка і презентація ідей.
Сьогодні основними завданнями бібліотеки гімназії є:
- піднесення бібліотечної справи на якісно новий рівень, інформатизація бібліотечних процесів, впровадження в роботу бібліотеки нових інформаційно-комунікаційних технологій, навчання користувачів технологіям інформаційного самообслуговування, створення нових та поповнення існуючих баз даних матеріалів, необхідних для забезпечення навчально-виховного процесу;
- сприяння реалізації державної політики в галузі освіти, розвитку навчально-виховного процесу; виховання загальної культури, національної свідомості, шанобливого ставлення до книги;
- підвищення інформаційної, освітньої, культурологічної, виховної, пізнавальної, інтелектуальної функцій, які вміщують найповніше інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу, надання інформаційно-методичної допомоги учням, педагогам в оволодінні основами наук і організації навчально-виховного процесу;
- координація роботи шкільної бібліотеки зі школярами, педагогами, батьками в популяризації книги, в задоволенні інформаційних потреб книгокористувачів, формуванні в них навички читання літератури;
- виховання у школярів інформаційної культури, культури читання; формування вмінь користуватись бібліотекою, її послугами, книгою, довідковим апаратом, базами даних, розвиток творчої думки, пізнавальних здібностей та інтересів школярів. Забезпечення росту професійної компетентності педагогічних кадрів;
- систематична робота шкільного бібліотекаря зі збереження, зміцнення та розширення книжкового фонду, формування ядра книжкового фонду, основу якого складала б українська книга; поповнення шкільного фонду краєзнавчими й бібліотекознавчими матеріалами, літературними доробками місцевих авторів; розширення книжкового фонду засобами проведення доброчинних акцій «Подаруй бібліотеці книгу»;
- якнайповніше забезпечення реалізації таких принципів функціонування шкільної бібліотеки, як пріоритет читацьких інтересів, глибоке і копітке їх вивчення та задоволення відповідно до можливостей бібліотеки: формування в дітей стійкої потреби в книзі;
- підвищення авторитету шкільного бібліотекаря, збільшення ролі його праці в навчально-виховному процесі ліцею, сприяння зростанню соціальної активності шкільного бібліотекаря, його готовності до сприйняття нових ідей, маркетингової діяльності як засобу та інструменту оптимізації процесу обслуговування і розширення сфери впливу шкільної бібліотеки.
І. Організація роботи шкільної бібліотеки як простору інформаційної взаємодії та соціально-культурної комунікації учасників освітнього процесу
№ з/п |
Назва заходів та технологій |
Термін виконання |
Відповідальний |
Відмітка про виконання |
|
Обслуговування учнів, вчителів, батьків.
|
Протягом року |
Гурська Н.В. |
|
|
Виховання бібліотечно-бібліографічної грамотності учнів. Надання читачам кваліфікованої допомоги в доборі літератури про історію України, історію рідного краю. |
Протягом року |
Гурська Н.В. |
|
|
Перереєстрація та запис нових читачів. Під час перереєстрації читачів виявити їхні інтереси до певних тем, інформаційні потреби, провести бесіду про правила користування бібліотекою. |
Вересень |
Гурська Н.В. |
|
|
Екскурсії до шкільної бібліотеки учнів 1-х та 5х класів, знайомство з фондом. |
Вересень-жовтень |
Гурська Н.В. |
|
|
Проведення інтерактивів про правила користування бібліотечним фондом з учнями школи. Гігієна читання. |
Протягом року |
Гурська Н.В. |
|
|
Проведення заходів з ліквідації заборгованості читачів. |
Протягом року |
Гурська Н.В. |
|
|
Робота з формулярами читачів. Звірити читацькі формуляри зі списками учнів по класах та списком працюючих педагогів. |
Протягом року |
Гурська Н.В. |
|
|
Аналіз попиту на літературу програмних творів. |
Протягом року |
Гурська Н.В. |
|
|
Виділити окрему групу учнів зі слабкою технікою читання (1-4 класи). |
Вересень-жовтень |
Гурська Н.В., класні кер. 1-4 класів |
|
|
Година спілкування про прочитану книгу.
|
Протягом року |
ГурськаН.В. |
|
|
Ознайомлення учнів з поняттям «медіатека». |
Протягом року |
Гурська Н.В. |
|
|
Консультації з вибору літератури біля книжкових полиць. |
Протягом року |
Гурська Н.В. |
|
|
Організація масових заходів, книжкових виставок, оглядів літератури, що сприяють удосконаленню навчально-виховного процесу та популяризації книги та читання. |
Протягом року |
Гурська Н.В. |
|
|
Відзначення кращих читачів на святі: «Країна казкова – країна книжкова» (до Всеукраїнського тиждень дитячої та юнацької книги). |
Березень- квітень |
Гурська Н.В. |
|
|
Інформаційне забезпечення вчителів новинками літератури, що надійшли до бібліотеки:
|
Протягом року |
Гурська Н.В. |
|
|
Спільна робота шкільної бібліотеки та педагогічного колективу щодо збереження фонду підручників:
|
Протягом року |
Гурська Н.В. Класні керівники
|
|
17. |
Спільна робота шкільної бібліотеки та педагогічного колективу щодо популяризації бібліотечно-бібліографічних знань (окремий план). |
Протягом року |
Гурська Н.В., класні керівники
|
|
18. |
Інвентаризація фонду підручників на 10.06.2023. |
Червень |
Гурська Н.В. |
|
ІІ. Індивідуальна робота з читачами
№ з/п |
Назва заходів та технологій |
Термін виконання |
|