Організація методичної роботи педагогічних працівників
Р о з д і л ІV
ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
4.1. Організація методичної роботи педагогічних працівників
Науково-методична робота як система цілеспрямованої, теоретичної, практичної, колективної та індивідуальної діяльності педагогів спрямована на підвищення педагогічної мобільності та професійної майстерності вчителів в усіх аспектах дає можливість виділити традиційно притаманні їй основні функції:
діагностичну, яка дає можливість виявити розрив між рівнем компетентності та вимогами до професійної діяльності вчителя на рівні встановлених державних стандартів;
відновлюючу, яка передбачає поповнення та поглиблення знань відповідно до змін у змісті освіти;
коригуючу, яка передбачає внесення змін до науково-методичної інформації з урахуванням нових психолого-педагогічних теорій до потреб кожного вчителя;
компенсаційну, яка сприяє оновленню знань і вмінь педагогів відповідно до потреб життя, формуванню професійної мобільності педагогів;
прогностичну (випереджуючу), яка вимагає визначення знань та вмінь, необхідних педагогам у майбутньому;
моделюючу, яка забезпечує розроблення перспективи та орієнтирів педагогічної діяльності;
У 2022/2023 навчальному році методична робота Крилівської гімназії Червоненської селищної ради Житомирської області спрямована на реалізацію проблемної теми: «Формування навчально-пізнавальних та виховних компетентностей учнів в умовах Нової української школи».
Для вирішення цієї теми поставлені такі завдання :
запровадження гнучкої системи організації освітнього процесу, що відповідає сучасним тенденціям розвитку освітньої галузі та науково обґрунтованим концепціям соціалізації особистості демократичного суспільства;
розробка та впровадження моделей розвивального освітнього середовища, що сприяє процесу соціалізації та формуванню громадської активності учнів;
підготовка педагогів до запровадження основних ідей через удосконалення самоосвіти та активізацію методичної роботи;
розробка рекомендацій, спрямованих на самоосвіту, створення можливостей для особистісного та професійного зростання педагогічних працівників у процесі роботи над темою;
оволодіння інноваційними формами та методами навчання;
пізнання вікових та психологічних особливостей учнів;
оволодіння системою моніторингу результативності своєї педагогічної діяльності кожним вчителем та планування подальшої роботи, направленоїнапідвищення професійної майстерності;
вивчення та застосування нових навчальних планів, програм, підручників, посібників тощо;
діагностика та створення банку даних професійної підготовки педагогів;
забезпечення високого наукового та методичного рівня навчання;
удосконалення форм роботи по запровадженню нетрадиційних форм і методів організації навчання, інноваційних технологій та передового педагогічного досвіду;
заохочування та залучення вчителів до дослідницької та експериментальної роботи;
активізація співробітництва вчителя й учня на уроках, направлених на розвиток самостійної праці школяра;
активізація роботи з молодими вчителями;
забезпечення методичною радою надання допомоги вчителям з питань реформування школи, підготовки до роботи основної школи в умовах НУШ;
підвищення практичної спрямованості у роботі методичної ради;
активізація роботи учителів з метою розвитку природних здібностей школярів, творчої співпраці вчителя й учня;
введення в освітній процес комп’ютерно - орієнтованих технологій, інструментів дистанційного навчання;
організація, інформаційно - методичне і нормативно-правове супроводження роботи з метою реалізації нормативно-законодавчих документів та регіональних програм з питань соціального захисту дітей
З метою удосконалення усіх аспектів освітнього процесу, підвищення рівня педагогічної майстерності визначити, як основні, наступні форми методичної роботи:
Колективні форми роботи:
педагогічна рада;
методична рада;
методична оперативна нарада;
методичне об’єднання ;
педагогічні виставки;
педагогічні читання ;
Індивідуальні форми роботи:
методичні консультації;
співбесіди;
наставництво;
робота над методичною темою;
атестація;
безперервне підвищення кваліфікації педагогів ;самоосвіта вчителів;
участь у професійних конкурсах;
аналіз уроків.
Для забезпечення безперервності навчання педагогів, опанування ними новітніх педагогічних технологій та вирішення проблеми, поставленої педагогічним колективом школи, організувати роботу в таких напрямках:
№ з/п |
Заходи |
Термін виконання |
Відповідальний |
Відмітка про виконання |
1 |
Співбесіда з учителями з метою визначення готовності до роботи в новому навчальному році (знання вимог стандарту освіти, навчальних програм, наявність навчально-методичного забезпечення з предмета) |
25.08 |
Федько Н.М. |
|
2 |
Уточнення списків учителів |
26.08 |
Федько Н.М. |
|
3 |
Засідання педагогічної ради |
30.08 |
Федько Н.М. |
|
4 |
Засідання методичної ради |
29.08. |
Вільчинська Н.П. |
|
5 |
Засідання методичних об’єднань |
31.08. |
Голови МО |
|
|
ВЕРЕСЕНЬ |
|
|
|
1 |
Контроль нормативності затвердження календарно-тематичного планування учителями |
02.09. |
Вільчинська Н.П. |
|
2 |
Контроль нормативності заповнення сторінок класних журналів, особових справ, журналів ТБ |
02.09. |
Вільчинська Н.П. |
|
3 |
Контроль нормативності поурочного планування учителів |
02.09. |